شرح وظایف:
استفاده از سیستم های فناوری اطلاعات در اموری مانند دسته بندی و طبقه بندی کتابها، ثبت اطلاعات
گردآوری و سازماندهی مجموعه منابع مرجع و کتابشناختی عمومی و تخصّصی
فراهم آوردن امکانات استفاده علاقه مندان از منابع علمی دیداری- شنیداری موجود
سازماندهی منابع و کتابها بر اساس نظام طبقه بندی، کاتالوگ نویسی و کمک به مراجعین جهت یافتن کتب
به روز نگه داشتن کتابخانه از طریق استفاده از کتابها و مجلات جدید منتشر شده و استفاده از روش های نوین کتابداری
ترویج خدمات کتابخانه از طریق نمایشگاهها و مذاکرات
انجام امور مربوط به خرید کتاب از نمایشگاه های کتاب از قبیل تهیه لیست خرید و تهیه کارت خرید، صورتجلسه کتاب و …